HOME
NICK CHALDAKOV
GALLERY
ПРОФЕСИОНАЛНА ФОТОГРАФИЯ
GALLERY
Nick Chaldakov photographer
СПИСАНИЕ ФОТО АРТ РЕВЮ
w w w . c h a l d a k o v . c o m   s i n c e   1 9 9 9
Nick chaldakov photographer
Ник Чалдъков във Фейсбук
Nick Chaldakov photographer
N i c k   C h a l d a k o v
 
A r t i s t   N i c k  
   
   
   
   
Кой е Ник Чалдъков?

Ник Чалдъков е арт фотограф от дете. В момента е арт фотограф и преподавател по фотография в Персонално с Ник Чалдъков | Фото курс

Т о й   и м а   п о в е ч е   о т   3 0   г о д и н и   о п и т   в ъ в   ф о т о г р а ф и я т а . . .

АРТ ФОТОГРАФ
Artist Nick

На 4 годинки си играех с фотолентите на Баща ми, който е фотограф любител – и “фотограф” на клетки, в Медицинския институт ги фотографираше с електронен микроскоп. Баща ми провокира у мен интерес към фотографията. Снимам от 7 годишен. Когато бях на 10 години, Баща ми ми подари първия фотоапарат “Смяна Символ” и започнах да снимам сам. На 13 години спечелих първата си първа награда. От 16-годишен започнах да участвам на конкурси по фотография, наравно с професионалистите и някой от тях ми завиждаха, когато им вземах наградите. След като спечелих почти всички по-големи конкурси в България и се чувствах достатъчно признат, спрях да снимам. но след 6 години се върнах при фотографията – моята първа любов! И започнах de novo да уча фотография. Така и до днес все уча… Сега се уча от учениците си – от както преподавам, не участвам в конкурси със състезателен характер – оставил съм наградите за младите.

Никога не забравям, че фотографията е само една игра. Има много по-важни неща в този свят. Например чистотата на Духа – в нея се разкрива истината за Живота.

Цялото интервю на Ник четете тук...

Арт Фотография
Професионална фотография Ник Чалдъков

ПРОФЕСИОНАЛНА ФОТО СЕСИЯ - ОТ 500 ДО 1000 ЛВ.

Работя поръчки само в моя стил на фоттография!

ОСНОВАТЕЛ И ПРЕПОДАВАТЕЛ В ПЕРСОНАЛНО С НИК ЧАЛДЪКОВ | ФОТО КУРС
Пикасо: “Аз не рисувам това, което виждам, а това, което мисля”

Първата причина, поради които преподавам фотография е да помогна на всеки, който обича фотографията – по мое време в България нямаше фотографски уъркшопове… На чаша кафе, понякога уиски, в разговори с фотомайсторите Гаро Кешишан, Краси Делчев, Милан Миланов и Александър Николов аз се учех… това бяха приятелски разговори, от които станах професионален фотограф – и в началото на 1990-те, когато отидох да уча фотография в Лондон, получавах само excellent на изпитите… Съвременната фотография е в идейна криза – обзета е от шаблона на общохаресваното.

Това е втората причина, поради които преподавам фотография – уча моите ученици да не се поддават на шаблони и да изявяват себе си. Пикасо: “Аз не рисувам това, което виждам, а това, което мисля”. Това е по-трудния път, но води до истински успехи. Успехи на Духа и успехи в материята. Това е пътят на щастието на твореца. Цялото интервю на Ник четете тук...

ФОТО КУРС
СПИСАНИЕ ФОТО АРТ РЕВЮ НИК ЧАЛДЪКОВ

ИЗДАТЕЛ НА СПИСАНИЕ ФАР
Навигатор в арт фотографията

Художествената фотография днес е много популярна, рядко някой си прави труда да вниква в хилядите авторски методи и школи. Компютърното фотосписание ФАР ще бъде Ваш ориентир в океана на модерната фотография  - както мореплавателите ползват за ориентация лъчите на морските фарове. Светлина в къщите Ви – lighthouses.

Списание ФАР е издание за посветени – не „опитни”, неносещи отпечатъка на предубежденията, незатлачени с предразсъдъци хора или такива, за които зад всяка творческа изява има едва ли не „секретен умисъл”. Посветеният е отдаденият към възприемането на една творба човек...

В центъра на това онлайн издание е един от най-своенравните и особени творчески фотографи в България – бургазлията и варненецът, гражданинът на света - Ник Чалдъков.

Целия текст тук...

Текст © Пламен Пъчев '2011

ТЕСТЕР НА ФОТО КАМЕРИ
Навигатор във фото техниката

Списание „ФАР КАМЕРА ТЕСТ“ прави ревюта на безогледални фотоапарати и други актуални камери. „ФАР“ е независимо списание и не служи за реклама на никоя фирма-производител на фотоапарати!

Ние ясно осъзнаваме силата на глобализацията и интернет, затова ние ще предложим превюта и сравнителни ревюта на най-актуалните съвременни, предимно безогледални камери от една по-друга гледна точка – нашата. Не твърдим, че сме всеобхватни. По този начин се опитваме да не претрупваме читателя с излишна информация, която може да бъде намерена в други сайтове. Нашата цел е да насочим вниманието му към определени по-важни проблеми в анализа на фотоапаратите. Съществените за един фотоапарат неща са малко и ние ще се опитаме да Ви ги покажем, като ги отделим от многото излишни характеристики на съвременните фотоапарати. Претрупването с информация е един от проблемите на глобализацията. Тук ще се опитваме да Ви бъдем полезни.

ВХОД ФАР КАМЕРА ТЕСТ

ФАР КАМЕРА ТЕСТ
Фотоизложба Обиколката на Монблан Списание ФАР Ник Чалдъков

ПЛАНИНАР И ПЪТЕШЕСТВЕНИК
Не е нужно да се качиш на Еверест, за да направиш уникални фотографии

Достатъчно е да си гениален и да си стоиш в къщи, леко полегнал като древногръцки философ с фотоапарат в ръка... и да се прочуеш в целия свят като талантлив фотограф и щастлив човек. Ако бях алпинист, щях да мисля по друг начин. Но аз не съм алпинист (комунист) и не искам (никога няма) да бъда – както пееха „Щурците” на Кирил Маричков. Аз съм летен трекер. В началото бях планинар, който повече обича да спи в палатката, а отгоре да ми се изсипва проливен дъжд и да духа силен вятър. Постепенно с опита все повече ми се вървеше, защото жизнената ми енергия се увеличаваше и сега съм планински трекер, т.е. човек, който обича да върви с дни в планините. Продължавам да обичам лошото време, когато съм пристигнал в бивака.

Самоубиваме се бавно, живеейки в града – работа, умора, почивка, забавления и пак работа... Искам все повече хора да се върнат назад към природата - там са истинският живот, здраве и щастие. Планината за мен е начин на живот и искам да споделя тази красота с Вас.

ЧОВЕК С ЖИТЕЙСКА ФИЛОСОФИЯ
Ние сме зависими единствено от собственото си ограничено съзнание

По пътя ни в Живота е добре да не забравяме извечните въпроси на Духа и да подминаваме с лекота земните проблеми. Фтографията е игра със светлината. Животът е игра с преживяванията – и Мечтите. “Човек може да се отрече от сериозността, но не и от играта” – през 1938 г. е написал холандския професор Йохан Хьойзинха в книгата си Homo ludens В мен се крие един играещ със светлината човек – Homo ludens lucidum. И с Любовта и Живота.

Време е да осъзнаем биопсихологичната си сила и да излезем от социалната матрица. Силата е в нас, ние сме зависими единствено от собственото си ограничено съзнание, и сме толкова големи колкото са мечтите ни. Време е да се освободим от страховете си и да се изпълним с любов и приемане. Аз съм един нов човек, за който говори още Петър Дънов – човек от шестата раса. Както казват моите ученици, аз не съм само учител по фотография, аз съм и учител по Живот. Но не съм бял брат. Аз съм това което съм. Цялото интервю на Ник четете тук...

Ник Чалдъков
P h i l o s o p h y

Who is
Nick Chaldakov?

Bulgaria may not be one of the most talked-about countries, when it comes to professional photography, but in the opinion of our staff, Nick Chaldakov is one of the best in the world. The images in his portfolio represent the best fine art photography found anywhere. We are delighted to present you with one of Eastern Europe's best fine art photograpers here on Profotos: Nick Chaldakov.

I   h a v e   m o r e   t h a n e  3 0   y e a r s   e x p e r i e n c e   i n   p h o t o g r a p h y . . .
Nick Chaldakov
   the Photographer

I am a photographer from East Europe. I live in Bulgaria, a country older than 1 300 years. For the artist location is not important. In art photography it is the view point which matters. Every object may turn out to be a masterpiece of art photography... if you succeed in finding the true viewpoint. Since my early childhood, I have been trying to find the abstract appearance in ordinary things. Lights and shapes are constantly stimulating my imagination, creating thousands of images. It is my desire to transform them into pictures which other people can see and understand.

In my early twenties, I spent a lot of time sailing with my, handmade yacht. Sometimes photography took second place, but was never left behind.

I had to grow up in order to understand the words of an old lady, staff member of The Photographer's Gallery - London.I was so young and foolish, that I did not remember her name. I shall nonetheless remember her words forever: "Young boy, you must take photos and do nothing else. Whatever else you do, it is waste of time for the World art photography". This was in London, in 1992...I had to reach the age of Christ to comprehend what she meant.Now, I want to bring all my images to life and to share these pictures with other people. I am art and commercial photographer. I have to sell my "creations", so that I can create new ones. Thus, all my life is devoted to photography. Living in Bulgaria help me to find my unique viewpoint, which turned out to be my life point.

 

Photography
Interview with Nick Chaldakov

Nick Chaldakov, a Bulgarian photographer full of creative energy. Since childhood he has been trying to find the abstract form in normal things. When he found out about photography and he got his first camera at the age of 10 he started to make pictures of these abstract forms and people were amazed by the quality of the pictures. Since then he has came a long way. His passion, art photography, has turned into his profession and he now is contracted with a lot of quality photography publishers.

Pieter Hoogenboom had an exclusive interview with him.

Hi Nick, thanks for doing this interview. Could you first tell me something about yourself?
I am 35 years young, I'm born 31 January 1967 in Burgas, a city located along the Black Sea, Bulgaria, a country founded more than 1300 (one thousand and three hundreds) years ago.

When and how did you come in contact with photography for the first time?
My first contacts with photography were spontaneous, immediate and exciting, like a fall in love at first glance. When was 4 years old I used to play with photo films; they were my loveliest toys. My parents wondered why I was so happy with such unusual toys. When was 7 years old I contacted for the first time with photo camera, that of my father, university medical school MD and cell biologist/electron microscopist. At the age of 10 years, having my own camera, a Russian "Smyana Symbol", I made my first photography.

Why did you think you liked photography so much?
When speaking about photography I am always exciting. I love people and light. The light has its own language. I name it photography. For me photography is a way for communication with others, an expression of my insights and emotions into images. I like to convey them to others. The lightly language of photography is my loveliest language. When was 13 years old I was member of School Photography Club under tutorship of Sir Dimo Mughilarov. Then, for the first time, I saw how from the white sheet of photo paper one can obtain an image. This was a great event that impressed me forever! And, provoced me to also see my insights printed. Photography provides me with such a chance, and because I cannot draw she becomes an ideal methodology of expressing my understanding of the light. Hence my photography is my own drawing language, my kanji (Chinese pictograms) for talking with people worldwide.

Where did you study photography?
My permanent teacher in photography is the light. In other words, I am a permanent student in the School of Light. Anyhow, I started studying photography firstly at home, and later at School Photography Clubs, my first teachers being Dimo Mughilarov, Garo Keshishian, Alexander Nikolov, and Krassimir Delchev, among the best Bulgarian photographers. I am grateful to my parents, Drs Antoaneta and George Chaldakov, for their continuing encouragement and support. In 1991-1992 I studied in a photography college in London, UK under tutorship of Dr CJ Stratmann. In London, I did realize that, in fact, I have, in advance, have learned a lot from my Bulgarian teachers. Furthermore, at the same time that I appreciate the importance of a favorable school, university, workshop etc educational environment for the artist’s development, I strongly believe that self-education must be actively pursued and that personal will and devotion are the major force for achieving success. "Any man could, if he was so inclined, be the sculptor of his own brain." quoting Santiago Ramon y Cajal, Nobel prize winner for Medicine or Physiology in 1906.

What other photographers' work do you like?
I pleasantly view images produced by my colleagues. Indeed, I learn from these images, though appreciate highly a few of them. Anyhow, my "short-cut" list of photographers includes Alan Marsh, art and commercial photographer in London, I used to work for him at his studio; Brian Hamilton, a British stock photographer, living in Belgium, I worked with him in Belgium, The Netherlands, and Paris last year; Misha Gordin, Steve Bicknell, and Dominic Ciancibelli, online photographers. Lee Frost, a photo writer, Also my Bulgarian colleague-friends, Alexander Ivanov, Vlado Kadankov, Peter Petrov, and Tzetzo Chetashki, Valia Krasteva, also my close friends, Krassi Denev and Dr Vacho Drumev, positively influence my photographic work. I can say I have been influencing by others, to finally be different from them, thus developing my own style in both thinking and expression. Briefly, I am like others, but differ from others, who appreciate my other-ness. A part of that are my images of Simple Abstract. What do you think is the future for photography, what will photography be in 2100?
Hand-making development and printing will continue be done in parallel with digital technologies. Perhaps, photography will somehow be mixing with other image-producing arts. Yet, classical photography being improving in its ideogenesis, abstraction, and methodology will increasingly be appreciated. Unfortunately, the present days’ insufficiency in generation of humanistic ideas, as well as the commercialization of both individuals and society, appears to be a global problem including in the art photography. This may inhibit the inspiration and creativity. I believe that we have to more focus on replacing commercialization and hard (not friendly) competition with collaboration to bringing a better world through education, art, and science.

What kind of paid photography assignment projects do you usually get?
Although I am mostly freelance photographer, sometimes I get paid assignments. Usually, such assignments are very difficult projects for me because of their limitation impact over my free expressions. Thus I prefer to work for clients who accept my style, thus let me be "freelanced" in such assignment work. In such a way both clients and I get satisfaction.

What is your opinion on using digital equipment (computers etc.) with your photography work?
In my eyes, the digital technology is a mediator, an additional tool only. This technology facilitates getting images I cannot get using the classical way.

Don't you think that talent is a given thing what you can't learn?
Talent is a multiplex matter, one life being short to be fully developed. The expression of one’s talent may be provoked by proper, on time education followed by continuing self-education.

Do you think that by doing this workshop you really let people discover their talent?
Any talent has its own clock, also its own growth. Hopefully, my workshops may help my students’ talent to further be developed.

Are you active in other areas of art, like Painting, Literature (writing), Poetry or Music?
I am not active in other areas of art. Surprisingly, I photographed one group of my abstract drawings that was appreciated by Steve Bicknell. As you can guess from our talk, I am focusing on art photography, feeling I am just at the beginning of my work.Read full Interview...

Pieter Hoogenboom © 2002 | aardbei.net

Nick, който снима ''навътре''...

Бънджи скок  © Nick Chaldakov

Фотографията е разкриване на вътрешните ти видения чрез материалната реалност на света, видяна през обектива...
Ник Чалдъков

Nick Chaldakov Знае ли някой какво точно значи определение­то "творчески фотограф на свободна практика?" В ус­ловията на протяжен поли­тически преход, пълна комерсиализация на пазара на изображения, оттегляне на държавата от флирта с творческата интелигенция и безкритична фетишизация на чуждото за сметка на нихилистично отричане на собственото, това значи най-вече борба за насъщния и напрежение на нервите. Но пък и радост за този, който е силен сам да избере начина си на живот - така, както се открива лю­бовта...Толкова по-удивително е, че варненският фотограф Николай Чалдъков може да бъде отнесен именно към рядката и почти изчезваща група на „рисуващите със светлина", т.е. българските фотохудож-ници, която се опитва да живее само чрез цветните си и черно-бели изображе­ния на мимолетната реал­ност. И го прави успешно, защото, не само че досега не се е отказвал, но и продължава активно да ек­спериментира, да излага и да печели призвание в страна като България, в която творчеството на фо­тографа никога не се е ползвало със статута на важно и самостоятелно изкуство. И не само у нас, слава Богу...

Житието на Чалдъков, когото приятелите и цени­телите наричат с малко чужбинското Nick, напомня само отдалеч на това на младите кариеристчета и "юпита", които днес кресливо ни натрапват своето присъствие, ошаренено от пребиваване на Запад. Ник също преминава през всич­ките традиционни "фази на растежа". Само че при него това не е станало в области като бизнес и политика, а в сферата на изкуството. Майсторството му да снима е формирано по характер­ния за повечето млади хора от епохата на "късния соци­ализъм" начин - фотокръ-жока на младежкия дом във Варна, разните ТНТМ-та и прочее "организирани фор­ми". За да замине после -в един прекрасен "демо­кратичен" ден за Лондон, където учи в престижна Школа по фотоизкуство.

Още там варненчето шашва достолепните си даскали с едно не съвсем "балканско" светоусещане за материалния свят и пер­фектна техника на снимане. Голям майтап пада около една негова снимка, която сякаш е правена със скъпи­те и ненужно технически усложнени фотоапарати, с които снимат надменните колеги на Ник. А тя всъщност е продукт на не­говия тежичък и безхитро-тен съветски "Зенит" от времето на активните младежко-комсомолски "худо­жествени самодейности", за които повечето от нас днес си спомнят с носталгия. По време на лондонския си престой обаче той получа­ва не толкова школовка в тайните на фотоизкуството, колкото официално по­твърждение на максимата, че човек или може, или не може да снима. И че трябва да следваш усета си към красивото и индивидуално­то, за да твориш. И че това е божа дарба, която се дава на малцина, които после поемат по трудния път на себедоказването.

Автор © Пламен Денчев'2006В Англия Ник Чалдъков научава също, че колкото и добре да снимаш, трябва да продаваш.

Затова той днес е сред най-известните в интернет-пространството български фототворци, които под­държат интересна и посто­янно обновявана страница www.chaldakov.com. Чрез нея Ник сам продава фото­графиите си по света, защо­то у нас той може предимно да разчита на комплименти о на наградите от престижни национални и регионал­ни изложби. А знайно е, че те са повече морални...Интересното е, че този фин като физика мъж има желязна психика. Пресата преди време писа под фор­мата на едва ли не сенза­ция, че българинът Ник Чалдъков е бил човекът, който с протестите и писма­та си до щатското правосъ­дие успя да вкара в амери­кански затвор един псевдо-галерист от Флорида, оби­чащ да набира творби на европейски автори уж за изложба, да ги продава, като после да "забрави" да им плати.

Цигулка  © Nick Chaldakov

Но даже и „опасен" за международните аферисти в бизнеса с изкуство, варненецът е незлоблив и мек човек. Приятелите му го обичат, защото усещат, че зад мал­ко неочакваните му идеи за космичността на човеш­кото съзнание, за предопределеностите на съдба­та и за мястото на Бога в човешките дела се крие верен приятел, отговорен гражданин на "морската столица" и фин творец с фотоапарат.

Времето  © Nick Chaldakov

А някои от колегите му от силната иначе варнен­ска група на творческите фотографи може даже и тайничко да му завиждат. Защото вероятно те труд­но проумяват как човек може едновременно да разнася във фоточантата си техника за хиляди до­лари, да снима рекламни плакати с бънджи скокове и да формулира на анг­лийски в интернет макси­ми от рода на тази: фото­графията е разкриване на вътрешните ти видения чрез материалната реал­ност на света, видяна през обектива.

Автор © Пламен Денчев'2006
В-к. Дума - София' 2006 15 Февруари

Public Republic

Artist of the Week — Ник Чалдъков

21 февруари, 2011
Интервю на © Яна Радилова с Ник Чалдъков

Освен фотограф на свободна практика, Ник Чалдъков е основател на Персонално с Ник Чалдъков | Nick Chaldakov Photography School, където всеки може да се запише и да получи професионално обучение по фотография. Ето какво споделя той в специалното интервю за Public Republic:

Ник, чудесно е как съчетаваш фотографията с учителска дейност! Защо реши да преподаваш?
Първата причина
, поради които преподавам фотография е да помогна на всеки, който обича фотографията – по мое време в България нямаше фотографски уъркшопове… На чаша кафе, понякога уиски, в разговори с фотомайсторите Гаро Кешишан, Краси Делчев, Милан Миланов и Александър Николов аз се учех… това бяха приятелски разговори, от които станах професионален фотограф – и в началото на 1990-те, когато отидох да уча фотография в Лондон, получавах само excellent на изпитите… Съвременната фотография е в идейна криза – обзета е от шаблона на общохаресваното.

Това е втората причина, поради които преподавам фотография – уча моите ученици да не се поддават на шаблони и да изявяват себе си. Пикасо: “Аз не рисувам това, което виждам, а това, което мисля”. Това е по-трудния път, но води до истински успехи. Успехи на Духа и успехи в материята. Това е пътят на щастието на твореца.

Преподавам, защото така се чувствам по-близко до същността на фотографията. Комерсиалната работа е рутинна, която става клише, репродукция, сериал, сапунка – освобождаваща, творческа е художествената фотография. Успехът ми в арт фотографията се дължи на случайността. Аз не съм преднамерен. Нямам цели. Имам състояния на Духа. Отпускам се в тях и нещата стават такива каквито са, без усилие и поръчки. Това е тя, Свободата, която се ражда в Душите ни – напомня на Христо Фотев, нали. Имено тази Свобода запазвам, преподавайки. За да могат учениците ми да постигнат Multo in parvo – много в малко (пространство).

zlatena georgieva - celogodishno obuchenie

Какъв човек се крие под облика на фотографа и учителя Ник Чалдъков?
Не се “крие”, показва се, споделя, учи се… И обучава. Когато говориш за себе си има опасност да изпаднеш в прелест – нарцисизмът е лоша диагноза. Другите могат да кажат какъв човек се крие в мен. Аз мога да кажа какъв човек искам да се крие в мен. “И все пак земята се върти!” – възкликва Галелео Галелей. Аз ще кажа: Дълбоко в мен е скрито копие на Бога. То е скрито във всеки от нас. Какъвто човек си, такова е и копието ти Божи…

По пътя ни в Живота е добре да не забравяме извечните въпроси на Духа и да подминаваме с лекота земните проблеми. Фтографията е игра със светлината. Животът е игра с преживяванията – и Мечтите. Всичко – началото е в детството – е игра.

“Човек може да се отрече от сериозността, но не и от играта” – през 1938 г. е написал холандския професор

фотография © Ник Чалдъков

Йохан Хьойзинха в книгата си Homo ludens В мен се крие един играещ със светлината човек – Homo ludens lucidum. И с Любовта и Живота. На върпоса как създава своята музика, Моцарт отговорил: “Много просто – подреждам наблизо звуци, които се обичат.” Аз се старая да подреждам наблизо светлини и сенки, които се обичат…

Време е да осъзнаем биопсихологичната си сила и да излезем от социалната матрица. Матрицата иска да ни каже, че сме слаби, зависими и малки, но е точно обратното – силата е в нас, ние сме зависими единствено от собственото си ограничено съзнание, и сме толкова големи колкото са мечтите ни. Време е да се освободим от страховете си и да се изпълним с любов и приемане. Аз съм един нов човек, за който говори още Петър Дънов – човек от шестата раса. Както казват моите ученици, аз не съм само учител по фотография, аз съм и учител по Живот.

stone_forest_05

Има ли съществена разлика между българските и лондонските фотографи?
Същината е една – това са хора, обичащи и правещи фотография. Лондонските фотографи умеят да се възхищават на добрата фотография. В Лондон фотографията е на уважение – духовно и материално. Уважението, което получих в Лондон, никога не съм го получавал другаде. Лондонските фотографи Алан Марш и д-р Стратмант ме убедиха, че имам талант и трябва да снимам. В България също има много добри фотографи, но за съжаление ние сме в по-бедна материална среда.Смяташ ли, че самият ти имаш още какво да научиш в областта на фотографията?
ДА! Сега се уча от моите ученици. Радвам се, че те са много талантливи и напредват във фотографията – и в Живота. Ако някога спра да се уча, ще спра да снимам. Фотографията е река. Спреш ли, течението те изхвърля на брега. Постигната цел не е цел – казваше дядо ми Нико от Бургас. Той беше човек с опит в Живота – дълги години управител на Морското казино в Бургас, приятел на бургаската интелектуална бохема… Той я “предаде” на Баща ми, Баща ми – на мен… Най-красивата щафета!

А сега разкажи повече за фотографските курсове… Какъв е принципът на приема на ученици?
Започнах преди 5 години на шега. Пърият ми ученик беше автотунинг специалист Добромир Стойчев – Добо от Шумен. Когато той започна да снима като професионален сток фотограф и запродава снимки в една от най-големите професионални агенции www.alamy.com се замислих, че шегата е навярно е сериозна.

фотография © Ник Чалдъков

По-късно се появи Волен Евтимов от София – той стана много добър професионален фотограф. Казх си “тази шега действа”. Последваха успехите на Роси Михова от София в множество конкурси по арт фотография. А когато четирима от моите (Валери – Разград, Стефан Дилов – Варна, Злати Георгева – Варна, Дамян Димитров – Белослав) влязоха специалност фотография в София в НАТФИЗ и НБУ, започнах да си мисля, че може би разбирам от фотография…? Но все още не бях сигурен. Едва когато Дамян направи първата си самостоятелна изложба “Абстрактно” в “Силвена Арт Русе” 2010 www.art.silvena.net повярвах, че мога да преподавам и започнах да се организирам. Направих специална програма с нива за начинаещи, напреднали и търсещи, редовно и интензивно обучение, публикувах я в сайта си: www.chaldakov.comСега започвам онлайн издаването на Фото Арт Ревю – ФАР, който посочва едно от местата, където се преподава фотография – с умение и любов! И където с творческа критика и снимки представям най-добрите си ученици. Моя сайт изглежда е световно известен – на думите art, photography, gallery в www.google.com излиза на първа страница – това е едно добро начало за пътя им на фотографи. Направих фото студио за обучение с професионални фонове и светкавици. Като добавим и моето усмихнато персонално пресъствие, мисля, че имам едни от най-щастливите ученици по фотография. Тези ученици ме правят и мен щастлив!Цялото интервю с Ник тук...

© 2006-2015 PUBLIC-REPUBLIC.COM
Интервю на Яна Радилова с Ник Чалдъков

N i c k   C h a l d a k o v   C V
E d u c a t i o n
1974
1976
1978 - 1981
1982
1983
1983
1991-1993
1994
E x p e r i e n c e
1981
1986
1994-1998

Found "Fantovision", own company for video and photography advertising

1995

"Fantovision" is winner at the national video advertisement competition

1998
2003
2005
My site is used in teaching students
2002
2002
2002

Tallahassee, Florida, USA - Student: Ashley Melton

2002

Art College, Southampton, UK - Student: Vicki Lavender

2002
2002
2003

Palmer High School in Palmer Alaska - Sarah Ellen Jones

2004

Wayzata High School, USA - Photography student: Griffin - photography project

2005

Bradford College, Bradford, West Yorkshire, England - Carol Wood

E x h i b i t i o n
1979
1979
1980
1982

Exhibition, Gallery SBX, Varna * award (1 people photography)

1983

Exhibition, Gallery SBX, Varna * first award (6 B&W photography)

1983
1984
1987
1996
1998
1999
1999
2001
2001
2001
2001
2001
2002
2002
2002
2002
2002
2002
2002
2003
2003
2003
2004
2004
2004
2005
2005
2005
2009
2010
2013
2014
2015
 
* Award and notable exhibition  
P r e s s  -  P u b l i c a t i o n
Nick Chaldakov SV Press PubLication
Nick Chaldakov SV Press PubLication
Nick Chaldakov SV Press PubLication
Списани ФО' 2003 Брой 5 София
Nick Chaldakov SV Press PubLication
Nick Chaldakov SV Press PubLication
Nick Chaldakov SV Press PubLication
В-к. Дума - София' 2006 15 Февруари
Nick Chaldakov SV Press PubLication
Nick Chaldakov SV Press PubLication
Nick Chaldakov SV Press PubLication
Nick Chaldakov SV Press PubLication
Nick Chaldakov SV Press PubLication
Nick Chaldakov SV Press PubLication
P r e s s  -  P u b l i c a t i o n
 
 
1982
1996
1996
2000
2000
2001
2002
2002
2002
2002

Interview Nick Chaldakov Guest Artists of the Month > BTDesign Art Gallery (in Englisjh)

2002

Interview Арт фотографът Ник Чалдъков > Списание ОК' 2002 Декември (in Bulgarian, scanned articles)

2003
2003
2003

Evaluation Nick chaldakov...com > Списани ФО' 2003 Брой 5 София (in Bulgarian, scanned articles)

2003
2003

Ten Top Statements To Be True Art Photographer > The Art-Bridge (ISSN: 1537-9671) 01.21 (in Englisjh)

2004
2004
2005
2006
2006
2008
2010
2014
2015
 
Other interest and experience since
1982
1983
1984
1987
2013

DAO Qigong

 
C O N T A C T
O N L I N E

NICK CHALDAKOV

 

 Find us on Facebook

 

VARNA, BULGARIA
E U R O P E
www.chaldakov.com is free photography gallery for you! 
Sponsor www.chaldakov.com to be free!
Y o u r   L i n k   H e r e !
ПРОФЕСИОНАЛНА ФОТОГРАФИЯ
GALLERY
NICK CHALDAKOV
ФОТО КУРС
СПИСАНИЕ ФОТО АРТ РЕВЮ
CONTACT NICK CHALDAKOV